top of page
ciad.jpg

 Quantum Landscape

 

The landscape does not wait for our eyes, observe it and it will change.
The action I perform is to indicate a place, to induce the virtual and real observation of a landscape, all this to ensure that this action can change the nature of the landscape itself.
The creative action opens up a new experimentation which limits itself to indicating the subject in this case a landscape without performing actions on the subject itself.
Observation is creative action, in the simple selection of a piece of reality a unique and singular act is performed, it has the purpose of indicating a direction, focusing on a place, triggering the awareness of the quality and vulnerability of that space with the hope that can contribute to the rebalancing of the natural habitat.
The first shared experimentation on the sedition platform will identify areas of the globe at risk of natural collapse and is part of the experimentation, reflection on a new dimension of the "quantum landscape".
The first location is to indicate observing a place at risk of humanitarian and environmental cataclysm, Lake Chad.
Instructions: scan the QR code with a reader to view the area and virtually explore the place.
Observe and save the landscape \ Observe and save the landscape
Techniques: Informatics, Qr code generator. Platform: Links, landscape views of the globe in Google Heart.

 

 

Il paesaggio non aspetta i nostri occhi, osservalo e cambierà.
L'azione che compio è quella di indicare un luogo, di indurre all'osservazione virtuale e reale di un paesaggio, tutto questo per far sì che questa azione possa modificare la natura del paesaggio stesso.
L'azione creativa apre una nuova sperimentazione che si limita a indicare il soggetto in questo caso un paesaggio senza compiere azioni sul soggetto stesso.
L'osservazione è azione creativa, nella semplice selezione di un pezzo di realtà si compie un atto unico e singolare, ha lo scopo di indicare una direzione, mettere a fuoco un luogo, innescare la consapevolezza della qualità e vulnerabilità di quello spazio con la speranza che possono contribuire al riequilibrio dell'habitat naturale.
La prima sperimentazione condivisa sulla piattaforma della sedizione individuerà aree del globo a rischio di collasso naturale e fa parte della sperimentazione, riflessione su una nuova dimensione del "paesaggio quantico".
La prima località è quella di indicare l'osservazione di un luogo a rischio di cataclisma umanitario e ambientale, il Lago Ciad.
Istruzioni: scansiona il codice QR con un lettore per visualizzare l'area ed esplorare virtualmente il luogo.
Osserva e salva il paesaggio \ Osserva e salva il paesaggio
Tecniche: Informatica, generatore di Qr code. Piattaforma: collegamenti, viste panoramiche del globo in Google Heart.

Location Quantum Landscape 

Location n°1 - Lake Chad 07-2023

Map Quantum Landscape 

Subscribe Form

Thanks for subscribing!

CONTATTACI

enrico nieri research  Quantum Landscape

SEDITION ART LOGO.JPG

enrico nieri research, Italy, Pisa 

thanks for the message

bottom of page